söndag 24 april 2022

Rasmus Paludan anmäler Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg till Medieombudsmannen

 

för 15 timmar sedan — En socialdemokrat med andra ord. Anders Lindberg och Aftonbladet har därför anmälts till Medieombudsmannen för deras lögner.



"Klagomål till Medieombudsmannen över lögner i Aftonbladet

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>

Lör 2022-04-23 23:37
  • stefanskold;
  • angelicamolin;
  • mattiaskling
  • rigsledelsen

Till:Stefan SköldAngelica MolinMattias KlingNedan är klagomålet mot Aftonbladets ledare idag, som jag just skickat till Medieombudsmannen. Jag önskar att du omedelbart raderar dina osanningar i ledaren.Aftonbladets politiska redaktör Anders Lindberg fortsätter att medvetet sprida lögner om mig.Jag måste stoppa den här tidningens fortsatta presentation av sakliga osanningar.Därför klagar jag över osanna anklagelser i ledaren den 23 april 2022.1. "Belgiens regering har gett honom inreseförbud."Det är osant. Jag har aldrig fått inreseförbud i Belgien.Jag har för närvarande inget inreseförbud i något land i världen.2. "Rasmus Paludan vill fördriva muslimer och icke-vita från norden, detta är ingen hemlighet."Detta är osant. Vi har aldrig haft någon politisk åsikt om utvisning utifrån människors hudfärg.3. "I Danmark är han marginaliserad efter ett avslöjande i Extrabladet i höstas om att han sexchattat med barn på nätforumet Discord."Detta är osant. Jag har aldrig haft sexchat eller chat med barn på Discord. Jag har haft röstsamtal i kanaler på Discord där tonåringar 15 år eller äldre har deltagit. Jag har aldrig pratat om att ha sex med någon på Discord.4. "Paludan är även dömd för att ha stalkat en person."Detta är osant. Jag är aldrig dömd för att ha stalkat en person.Jag anser att Aftonbladet ska få stark kritik och beordras att dra tillbaka sina lögner och be om ursäkt för sina lögner.Given av min godhet Rasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeStockholm"





Bildlänk med större text för rutan nedan:


FRD0l0PWYAAmKPB (1200×469) (twimg.com)




Anders Lindberg är en XXXXXX, billig, XXXX XXXXXXX. En socialdemokrat med andra ord. Anders Lindberg och Aftonbladet har därför anmälts till Medieombudsmannen för deras lögner.


Bild


Källa:


https://twitter.com/nejtilislam/status/1517982617085399041


Läs Aftonbladets ledare 23 april 2022:


Hur blev detta hat mot muslimer så accepterat? (aftonbladet.se)


Anders Lindberg på Twitter: ”Hur blev detta hat mot muslimer så accepterat? https://t.co/aJgdscK1qw” / Twitter


Zenia Stampe: Politiet skal ikke beskytte en provokatør som Rasmus Paludan – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.