fredag 29 april 2022

Rasmus Paludans brev till statsminister Magdalena Andersson


Till statsminister Magdalena Andersson och justitieminister Morgan Johansson"

Stram Kurs | Facebook



"Till statsminister Magdalena Andersson och justitieminister Morgan Johansson 



Jag skickar detta meddelande för att skriftligen bekräfta att ni båda har blivit informerad om att jag kommer till Sverige lördagen den 30 april 2022 som anmäld riksdagskandidat för partiet Stram Kurs Sverige. Vid det tillfället gör jag politiska uttalanden i ord och handling inför olika religiösa byggnader, precis som jag också gör uttalanden vid Socialdemokraternas 1 maj-parad i Stockholm och på olika platser i Uppsala.

Vid det tillfället har rikspolischef Anders Thornberg 4:e mars 2022 bestämt att jag inte ska skyddas från våld eller mord av polisen, även om han även gjort hotbedömningar att det finns ett extremt stort hot mot mig från terrorister.

Källor inom polismyndigheten har informerat journalister om att rikspolischefen agerar på order från regeringen – specifikt statsminister Magdalena Andersson och justitieminister Morgan Johansson – eftersom regeringen vill att jag ska bli mördad, så regeringen har en politisk motståndare mindre att ställa upp i valet mot.

Det är viktigt att denna skriftliga dokumentation finns på plats ifall något skulle hända mig.

Det är därför jag skickar en kopia av detta meddelande till Justitieombudsmannen (JO), Justitiekanslern (JK) och vissa betrodda journalister.

Given av min godhet
Rasmus Paludan
Partiledare
Stram Kurs Sverige"



"Paludans brev till regeringen: Trotsar polisen och bränner koranen 1 maj

Rasmus Paludan <rasmus.paludan@stramkurs.dk>

Fre 2022-04-29 12:40
  • rigsledelsen

Koranbrännaren Rasmus Paludan tänker demonstrera i helgen, trots avslag hos polisen. ”Det blir riskfyllt eftersom polisen inte vill skydda mig”, säger han till Fokus. Han hävdar också i ett brev att ordern om avslaget kommer direkt från regeringen.https://www.fokus.se/aktuellt/paludans-brev-till-regeringen-trotsar-polisen-och-branner-koranen-1-maj/
Given av min godhetRasmus PaludanPartiledareStram Kurs SverigeBox XXXXXXX XX StockholmTelefon +46 (0) 8 XXX XX XXX"



Selvmordssag: Viborg Stifts Folkeblad spionerer mod borgerne i Vejrumbro – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.