söndag 5 juni 2022

Kakabaveh ringde sekten UFO-Sveriges vice ordförande och avslöjade, att hon är redo att fälla justitieminister Morgan Johansson i vägval om Nato

 

för 3 timmar sedan — Den partilösa riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh blir tungan på vågen när misstroendeomröstningen mot justitieminister Morgan Johansson ... Clas Svahn Text.

för 4 timmar sedan — Den partilösa riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh blir tungan på ... press på andra Nato-länder”, skriver Kakabaveh i en debattartikel i ...



"På jobbet fick jag till uppgift att få tag på den partilösa riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh som blir tungan på vågen när misstroendeomröstningen mot justitieminister Morgan Johansson (S) avgörs på tisdag.

Det tog sin lilla tid eftersom hon är jagad av alla men just i dag inte hade talat med någon utan enbart svarat kort i sms till bland andra Expressen. Men efter några mess oss emellan ringde Kakabaveh upp och jag kunde göra en 17 minuter lång intervju som sedan blev citerad av såväl Aftonbladet som Expressen."

"Allt detta gjorde att jag fick äta min kebabrulle framför datorn då Kakabaveh ringde mig precis när jag hämtat den från Ibolina."


Källa, UFO-Sverige 5 juni 2022:


Kvarts miljon prenumeranter | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Det säger den tidigare V-ledamoten till DN inför tisdagens misstroendeomröstning om justitieminister Morgan Johansson (S).

Hon anser att Sverige ”blivit kuvat” av Turkiet angående ansökan till Nato och på frågan om det skulle bli bättre med en annan regering svarar hon ”absolut inte”.

– Men det är inte mitt ansvar om regeringen faller. Jag står upp för de värden som Sverige i dag inte står upp för.

Hon säger också att hon inte kan tänka sig att avstå från att rösta i voteringen om justitieministern."


Källa, Omni 5 juni 2022:


Kakabaveh: Helgens samtal med S har varit resultatlösa (msn.com)


                                     Bild ovan hämtad från Sveriges Riksdag.


                                 "SVENSK POLITIK

Kakabaveh redo fälla ministern: ”S har inte uppfyllt det de lovade mig”


Källa 5 juni 2022:


Amineh Kakabaveh vill inte svara på om hon kan tänka sig att fälla Morgan Johansson - DN.SE


Amineh Kakabaveh (-) - Riksdagen



för 3 timmar sedan — Sveriges riksdag kommer att pröva förtroendet för landets justitieminister nästa vecka. Den partilösa riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh säger till DN att ...
för 3 timmar sedan — Amineh Kakabaveh ger mångtydiga besked om hur hon ska agera i misstroendeomröstningen mot Morgan Johansson (S).Kakabaveh säger till DN att samtalen med S ...
för 12 timmar sedan — Den politiska vilden Amineh Kakabaveh är beredd att fälla justitieminister Morgan Johansson ... S har inte uppfyllt det de lovade mig”, säger Kakabaveh till DN.
för 47 minuter sedan — Den politiska vilden Amineh Kakabaveh är beredd att fälla justitieminister Morgan Johansson ... S har inte uppfyllt det de lovade mig”, säger hon till DN.
för 3 timmar sedan — Amineh Kakabaveh ger mångtydiga besked om hur hon ska agera i misstroendeomröstningen mot Morgan Johansson (S). Kakabaveh säger till DN att samtalen




för 20 timmar sedan — In return for Turkey agreeing on the NATO membership of Sweden, officials in Ankara ... One of these people, Amineh Kakabaveh, a Swedish parliament member, ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.