tisdag 26 januari 2021

Falkenbergs kommun lämnar ut mejlkonversationer mellan Tullbroskolan och UFO-Sverige

 

 "Utlämning av begärda handlingar

Marita Nilsson <Marita.Nilsson3@falkenberg.se>
 
Tis 2021-01-26 15:30
  •  Du


Miniatyrbild av bifogad fil
classvahngmail_begäranavutlämningepostloggar.pdf
50 kB
guntersoderhall_bergäranavutlämningsepostloggar.pdf
183 kB
Succé för UFO.docx
13 kB
E-post 210119.pdf
166 kB
E-post 210121 b.pdf
156 kB
E-post 210121 c.pdf
132 kB
E-post 210121 d.pdf
180 kB
e-post 210121 e.pdf
182 kB
e-post 210122 a.pdf
137 kB
E-post 210122 b.pdf
72 kB
E-post 210122 c.pdf
315 kB
E-post 210125.pdf
166 kB
Beslut om delvis avslag efter begäran om utlämnande av handlingar .docx
64 kB

Hej.

 

Här kommer utlämning av din begäran. Det första är e-postloggar för dels de mail som förts med Clas Svahn och dels alla in- och utgående mail till Günter Söderhäll. Jag kommer att skicka dig de mail som är att anse som allmänna. Jag kommer dock inte att skicka dig rena reklamutskick eftersom de normalt gallras direkt. Jag kommer heller inte skicka mail som är att anse som personliga, t.ex. när Günter har kontakt med fackföreningen Vision och personalföreningen Fågelfri. Mail som har skickats inom förvaltningen är normalt inte allmänna handlingar.

 

Filen Succé för UFO är en text som blev del i en artikel i  UFO-aktuellt, nr.4 2016. Det finns någon bild sparad, men ett är med flera elever på. Den kan jag därför inte lämna ut.  

 

Därefter kommer mailen som förts mellan Günter med dig och med Clas Svahn. Ursäkta om det blir upprepningar men många mail har långa trådar. Jag hoppas att jag har fått dem i någorlunda ordning.

 

Slutligen så skickar jag med ett beslut om delvis avslag efter begäran om utlämning av handlingar, tillsammans med överklagandehänvisning. Det rör sig om de begränsningar som jag har skrivit om i detta mail.

 

Med detta hoppas jag att du har fått det som du har eftersökt.

 

Ha en fortsatt bra dag.

 

Marita Nilsson

Nämndsekreterare

Barn- och utbildningsförvaltningen

 

Direkt: 0346-88 64 02

marita.nilsson3@falkenberg.se

 

Falkenbergs kommun

311 80 Falkenberg

kommun.falkenberg.se"

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.