onsdag 27 januari 2021

Tullbroskolan åkte aldrig till UFO-Sveriges vidskepliga ufo-arkiv AFU i Norrköping

 

Tullbroskolans rektor Ulf Nyborg och fritidsledaren Günter Söderhäll vägrade svara på den helt okänsliga frågan som absolut inte heller på något vis kan bedömas vara sekretess, om skolans elever eller personal åkte till ufo-arkivet AFU samt hur mycket resan till Norrköping kostade. Några dagar senare när Historielärarföreningen tvingade rektorn att lämna ut den offentliga uppgiften eller svara varför uppgiften ej går att lämna ut, struntade rektorn helt i att både svara och att lämna ut uppgiften. 

Nu har Falkenbergs nämndsekreterare Marita Nilsson i stället fått besvara frågan och det gjorde hon naturligtvis direkt utan att frågan behövde sekretessbehandlas. Ros till henne och ris till rektorn som uppenbart agerat felaktigt när han obstruerade efter att han och fritidsledaren haft kontakt med UFO-Sverige och varandra. Tullbroskolan och UFO-Sverige har i detta fall agerat i samförstånd och på ett kunskapsfientligt vis. Förutom att reglementet inte följdes.

 

 "Utlämning av begärda handlingar

Marita Nilsson <Marita.Nilsson3@falkenberg.se>
 
Ons 2021-01-27 07:46
  •  Du

Hej.

 

Ursäkta om jag var otydlig med vad jag har skickat till dig. De mailutdrag jag har skickat innehåller långa trådar vilket gör att det är flera mail per pdf-fil. Günter har skickat mig allt han har kunnat hitta utifrån e-postloggen men kontrollera gärna själv mot loggen. Återkom med vilka datum och klockslag som du tycker fattas. 

 

Vad gäller utlämning av handlingar gällande din andra begäran så har jag skickat dig det som fanns sparat, d.v.s. bilder och utdraget ur artikeln i UFO-magasinet. Det gjordes aldrig någon resa och därför har jag inte kunnat skicka dig något kring det. 

 

Ha en bra dag.

Marita"

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.