lördag 28 november 2020

Redaktör för UFO-Sveriges tidning polisanmälde alla på UFO-Sveriges arkiv

 

12 november 2020 valde Armémuseum som är en del av en statlig myndighet att lämna ut följande offentliga mejl om ufo-arkivet AFU i Norrköping och Riksorganisationen UFO-Sverige:

 

"From: Clas Svahn

To: Leif Åstrand

Cc: Håkan Blomqvist; Anders Liljegren; Andreas Ohlsson; Carl-Anton Mattsson; Johan Gustavsson; Ole Jonny
Brænne; Sven Olov Svensson; Thomas Michanek; Tob Lin

Subject: Re: BTJ:s recension av AFU-boken

Date: den 9 oktober 2020 20:02:17

Attachments: image.png

Jag pratade med Anders B vid lunchtid och han har redan postat ett tack.
Men jag tycker att också vi kan skriva även om pengarna inte gick till AFU. I så fall ett
brev och inte ett mejl tycker jag.

CS

 

On Fri, Oct 9, 2020 at 7:09 PM Leif Åstrand <XXXXXXXXXX@gmail.com> wrote:

En XXXXX XXXXXXXX på Facebook som har Bäckefors IF som en av sina
favoriter.

// Leif

 

On Fri, 9 Oct 2020 at 19:04, Håkan Blomqvist <XXXXXXXXX@gmail.com> wrote:

Låter som om det är rätt person. Då måste vi ju på något sätt kontakta honom och
tacka. Anders du har väl kvar hans email?

HB
 

Den fre 9 okt. 2020 kl 18:50 skrev Clas Svahn <XXXX.XXXXX@gmail.com>:

Intrigen tätnar och nätet dras åt!

CS
 

fre 9 okt. 2020 kl. 18:01 skrev Leif Åstrand <XXXXXXXXXX@gmail.com>:

Jag noterade att Bäckefors-mannen enligt Hitta tydligen tidigare varit
bosatt både i Åby och Sörping.

// Leif
 

On Fri, 9 Oct 2020 at 17:55, Anders Liljegren <XXXXXXXXX@gmail.com> wrote:

Söker man på XXXXX XXXXXXXX i
Bäckefors får man denna annons:

Kan det vara en förklaring till
donationen?
Jag kan ju kolla personnumret i Ratsit
mot vår ALU-pärm nere på arkivet. Ni
minns kanske att XXXXX en tid efter
Norrköping bodde i Sundsvall och
kamperade med Annelie Rosander?

Best regards,
Anders Liljegren
Archives for the unexplained (AFU)
Box 11027
60011 Norrköping
Sweden
Web page: www.afu.se
AFU shop page: afushop.hemsida24.se
Mobile: +46 725 XX XX XX
 

Den fre 9 okt. 2020 kl 17:44 skrev Anders Liljegren <XXXXXXXXX@gmail.com>:

Skulle kunna vara XXXXX XXXXXXXX
som satt på arkivet 1996-1998 (cirka)
och ALU-jobbade med RPC.
Som ni kanske minns blev vi alla på
arkivet polisanmälda av honom och det
hela har sedan valsat runt - bland annat
bland grannarna på den adress jag
bodde tidigare. En lång historia som
jag berättat då och då.
För något halvår sedan försökte XXXXX
komma i kontakt med mig för att - som
jag tror - be om ursäkt för sitt
beteende. Jag har dock undvikit att
svara när jag sett att han varit på tråden
men jag fick ett meddelande inläst som
avslutades med "Hallelulja" och "Gud
vare med dig", typ... Ni kanske förstår
att jag inte på något sätt vill odla
kontakten igen.
Skulle tro att det kan vara XXXXX som
vill visa sin ånger för sina tilltag - inte
minst för kopplingen till RPC. XXXXX
var ambitiös i sitt arbete med detta men
vår relation gick ordentligt snett. Vi
råkade ju på ett gäng från Svenska
Kyrkan som (efter oss) råkat ut för
hans oberäkneliga psyke, som det
verkade.
Ett tag bodde XXXXX igen i Norrköping
och jag mötte honom en dag när jag
var ute för jobbets räkning i början av
2010-talet. Som sagt, jag vill undvika
kontakt.

Best regards,
Anders Liljegren
Archives for the unexplained (AFU)
Box 11027
60011 Norrköping
Sweden
Web page: www.afu.se
AFU shop page: afushop.hemsida24.se
Mobile: +46 725 XX XX XX
 

Den fre 9 okt. 2020 kl 14:52 skrev Clas Svahn <XXXX.XXXXX@gmail.com>:

Det svåra är ju att namnet är så vanligt.

CS
 

On Fri, Oct 9, 2020 at 2:21 PM Håkan Blomqvist <XXXXXXXXX@gmail.com>
wrote:

Kanske Carl-Anton har aktuell adress?

HB
 

Den fre 9 okt. 2020 kl 13:37 skrev Clas Svahn <XXXX.XXXXX@gmail.com>:

Ja, det vet jag. Han var också ansvarig för RPC. Men vart tog han
vägen?

CS
 

On Fri, Oct 9, 2020 at 1:02 PM Håkan Blomqvist
<XXXXXXXXX@gmail.com> wrote:

1999-2001 var XXXXX XXXXXXXX en av redaktörerna för Rapport-Nytt.

HB
 

Den fre 9 okt. 2020 kl 12:18 skrev Clas Svahn
<XXXX.XXXXX@gmail.com>:

Nej, jag skulle ha ringt Förlagssystem, Anders, men har inte riktigt
hunnit. Lovar att göra det.
Sedan undrar jag om du elle någon annan vet vem XXXXX XXXXXXXX i
Bäckefors kan vara? Han har precis skänkt en stor summa till ”RPC”
via UFO-Sveriges konto. 45.000 kronor närmare bestämt. Ingen
förklarande text med.

mvh

CS
 

On Fri, Oct 9, 2020 at 11:26 AM Anders Liljegren
<XXXXXXXXX@gmail.com> wrote:

Inte en negativ stavelse i den recensionen. ☺
Vet du hur det går med försäljningen via bokhandeln? Vi
betalar ju för pallplats hos Förlagssystem så det är
intressant att veta hur länge det fyller en funktion att boken
finns tillgänglig den vägen.
Vi borde göra mer för att sälja den engelska. Jag sålde ju
ett enda exemplar på eBay men tappade styrfarten med det
projektet när flera timmars arbete jag lagt ner på den
presentationen bara försvann efter att vi sålt första ex:et.
Jag hade nog inte fattat hur upplägg för större upplaga
skulle göras.
Onsdag i kommande vecka ska vi träffa Hyresbostäder och
titta på drygt 100 kvm yta som står ledigt i källaren i
samma hus som vårt HK. Det behöver göras ett antal
anpassningar t.ex. plombering av duschar, borttransport av
tvättmaskiner och toaletter. Där var tidigare
personallokaler för hemtjänsten.

Best regards,
Anders Liljegren
Archives for the unexplained (AFU)
Box 11027
60011 Norrköping
Sweden
Web page: www.afu.se
AFU shop page: afushop.hemsida24.se
Mobile: +46 725 XX XX XX
 

Den fre 9 okt. 2020 kl 10:44 skrev Clas Svahn
<XXXX.XXXXX@gmail.com>:

Hej, alla!

Jag vet inte om jag har skickat ut Bibliotekstjänsts omdöme om
min bok tidigare. Men här är det i alla fall. Kul med ett gott
betyg, 5 av 5!

Clas Svahn är journalist men är troligen mest känd som författare till böcker om
övernaturliga fenomen. Därtill är han ordförande för AFU, arkivet för det oförklarade.
AFU är ett svenskt arkiv med miljontals bilder, böcker, föremål och dokument om
alltifrån spöken och utomjordingar till mystiska stenar och himlafenomen. Svahns
senaste bok, Verklighetens Arkiv X, handlar om detta arkiv. Första delen innehåller
en kort historik över arkivet. Andra delen består av korta exempel på övernaturliga
händelser och fenomen man kan hitta i arkivet, både från Sverige och från övriga
världen. Boken är, som alltid när det gäller Clas Svahn, välskriven. Därtill är den rikt
illustrerad med många intressanta bilder. Oavsett om man tror på övernaturliga
fenomen eller bara gillar dem ur ett populärkulturellt perspektiv kan man konstatera
att Svahn än en gång skrivit en mycket läsvärd och intressant bok. Helhetsbetyg:
5. - - Daniel Gustavsson..
--
Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX
S-XXX XX XXXXXXXX
Sweden
--
Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX
S-XXX XX XXXXXXXX
Sweden
--
Håkan Blomqvist

XXXXXXXXXXXXXXXX XX
SE-XXX XX XXXXXX
Sweden
Mobile: +46 (0)70-XX XX XXX
E-mail: XXXXXXXXX@gmail.com
Blog: http://ufoarchives.blogspot.com/
Website: http://sites.google.com/site/ufologist52/
Archives for the Unexplained (AFU): http://www.afu.info
UFO-Sverige: http://www.ufo.se"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.