torsdag 12 november 2020

UFO-Sverige avslöjar i offentliga mejl att myndigheten Armémuseum ska användas för polisanmälan mot Historielärarföreningen


Mejlväxlingen nedan kommer att lämnas in till polisen, om Historielärarföreningen tvingas försvara sig. HLF kommer att be polisen titta på om HLF utsatts för brott. HLF kommer att kalla Armémuseums Andreas Ohlsson som vittne. Vi ser att UFO-Sverige skadat rättssaken genom att förhöra olika personer i offentliga mejl innan polisen har möjlighet att höra personerna. HLF ser fram emot att öppna fler av mejlen som myndigheten SFHM offentliggjort idag.


"From: Clas Svahn

To: Andreas Ohlsson

Subject: Re: Kan du kolla

Date: den 23 mars 2020 10:46:38


Jag har inget recept, för det är som du säger. Men om han skriver rena felaktigheter och

ljuger då tycker jag att det är bra om ni bemöter honom kort, sakligt och på just den

punkten.


mvh

CS


On Mon, Mar 23, 2020 at 7:53 AM Andreas Ohlsson <andreas.ohlsson@armemuseum.se>

wrote:


Vad lönar sig bäst, att fortsättningsvis på saklig grund bemöta eller att tiga ihjäl honom?

Han verkar gå igång på båda.

/Andreas


Skickat från min iPhone

22 mars 2020 kl. 13:11 skrev Clas Svahn <clas.svahn@gmail.com>:



Det är för sorgligt att ni också ska drabbas.

CS


sön 22 mars 2020 kl. 13:10 skrev Andreas Ohlsson

<andreas.ohlsson@armemuseum.se>:


Bra,

Vi får säkert anledning att ta en liten diskussion på jobbet imorgon också.

Både Armémuseums chef Stefan Lundblad och Elisabeth har varit

inkopplad i de senaste ärendena.


/Andreas


Skickat från min iPhone


22 mars 2020 kl. 12:50 skrev Clas Svahn

<clas.svahn@gmail.com>:



Hej, Andreas!


Han är en lögnhals, det vet jag sedan tidigare, och jag får ju

lättare att gå vidare med en anmälan om jag kan visa detta.

Jag har också skrivit till Elisabeth om detta för att få ett svar

direkt från henne av samma anledning.


Thanks

Clas


On Sun, Mar 22, 2020 at 9:04 AM Andreas Ohlsson

<andreas.ohlsson@armemuseum.se> wrote:


Hej Clas,


Det stämmer inte. Han har hört av sig både telefonledes till

Elisabeth och via mejl. Vi har svarat i telefon men inte på

mejlet då det var ett ”erbjudande”. Vi har aldrig sagt något

om att inte boka dig.


Hälsning,

/Andreas


Skickat från min iPhone


> 21 mars 2020 kl. 20:53 skrev Clas Svahn

<clas.svahn@gmail.com>:

>

> Hej, Andreas!

>

> Så här skrev den ständigt ljugande och trakasserande

Thomas Nordholm i sin blogg i dag.

>

> Om det stämmer det han påstår att Armémuseum inte ska

boka mig längre så vill jag gärna diskutera detta med er.

Men han brukar ju ljuga.

>

> Hör av dig.

>

> CS

> --

> Clas Svahn

> XXXXXXXXXXX väg XX

> S-XXX XX XXXXXXXX

> Sweden

> <Historielärarföreningen_ Armémuseum bekänner

bokning och okunskap om ufo.pdf>

--

Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX

S-XXX XX XXXXXXXX

Sweden"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.