söndag 29 november 2020

Scouterna i bråk om försäljning av friskola till ärkebiskop Rasmus Paludan

 

"KFUM Spejderne Spøttrup var en af de foreninger, der fik tilbudt skolen.

- Jeg har selv været aktiv i spejderregi, og jeg tænkte, det kunne være en god mulighed for dem. Men efter jeg havde lagt opslaget op i spejdergruppen, fik jeg at vide, at jeg bare skulle slette det igen, siger Nicoline Lieberkind Nielsen.

Og det bekræfter Tove Vester, der er gruppeleder for KFUM Spejderne Spøttrup.

- Nicoline Lieberkind Nielsen kom og tilbød os at købe friskolen, men det var ikke et tilbud, vi var interesseret i, da vi er tilfredse med, hvor vi er nu. Så vi sagde nej tak og bad hende om at fjerne opslaget på vores Facebook-side, siger Tove Vester.

Men nu har piben tilsyneladende fået en anden lyd. I hvert fald hvis man skal tro Nicoline Lieberkind Nielsen.

- Da det først kom frem, at jeg var ved at sælge friskolen til Rasmus Paludan, blev jeg pludselig kontaktet fra flere steder - heriblandt spejderne og Rødding Udviklingsråd. Men da var det for sent, da købsaftalen var underskrevet, og jeg har heller ikke modtaget konkrete bud fra nogen af de lokale, siger Nicoline Lieberkind Nielsen.

Tove Vester mener ikke, at hun har vist interesse for at købe friskolen, efter det blev kendt, at Rasmus Paludan var ved at overtage den. Men hun kan ikke afvise, at andre i spejder-foreningen har gjort det.

- Vi er flere i foreningen, og der er blevet snakket om alt det her med friskolen"

Källa, Skive Folkeblad söndag 29 november 2020:

https://www.skivefolkeblad.dk/artikel/saelger-af-friskole-undrer-sig-de-lokale-har-haft-muligheden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.