onsdag 29 juli 2020

AFU:s ordförande på utflykt med Jan Harzan


"I dag åkte jag och Anneli till vattenfallen tillsammans med Jan Harzan och hans fru Annette. Ute regnade det och inne i hissutrymmet pågår en vattenläcka sedan i går. Rena vattenfestivalen.
Så vi investerade i var sin regnponcho i väntan på taxin. Hjälper dock inte i den av de två hissarna som drabbats av läckan.
Nu visade det sig att regnet upphörde när vår taxichaufför och guide Lilian kört oss de trettio minuterna från hotellet till nationalparken med vattenfallen, som är en del av gränsfloden Iguaçu. Argentina är på andra sidan."
"Sedan gick vi till konferenssalen igen och som vanligt kom det ett gäng och ville prata. Faktum är att en man kom fram till mig i kön till kassan på restaurangen och med hjälp av en tolk sa mannen att han hade skrivit boken själv och nu ville skänka två ex till AFU. Han hade sannolikt lyssnat på mitt föredrag och fattat galoppen."
"Klockan 15 var det dags för Jan att prata så jag bänkade mig längst fram och plåtade och spelade in. Hans anförande, och en längre intervju jag gjorde med honom efteråt, kommer att bli en artikel i ett kommande nummer av UFO-Aktuellt.
Jag pratade också med Jan om att se till så att UFO-Sverige kan få MUFON Journal lite mera regelbundet, helst var tredje månad, så att Stefan Roslund har lite att skriva om till sin spalt Utblick i UFO-Aktuellt. Och så bad jag honom återigen att ta ett prat med Ted Roe som råkat i bråk med Isaac Koi, som hjälper AFU med att ordna tillstånd så att vi kan skanna tidskrifter som inte längre ges ut. Och det lovade han."
"Innan vi anslöt till middagen, där vi blev omkring 100, tog jag, Anneli, Jan och Annette var sin drink i baren på Golden Park hotel och pratade en stund. En Pina Colada smakade riktigt bra."
"Framåt 22.30-snåret började vi och Jan och Annette göra några försök att ta oss därifrån men det var inte lätt. Många ville prata, andra – helt okända – kom fram och ville bli fotograferad tillsammans med oss."
"Först framåt midnatt vi i säng. Anneli och Annette hade gått före, jag och Jan hade det inte lika lätt. När vi två vandrade tillbaka till hotellet var vi överens om att dagarna här varit väl investerade. Mufon hade fått in en fot och hoppas expandera i Brasilien och jag var nöjd över allt intresse för AFU."
Citaten ovan från UFO-Sveriges vice ordförandes skildring av ufologikonferensen i Brasilien 2 december 2016:
https://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=42356

In the past two weeks, detectives from the Huntington Beach Police Department's Special Enforcement Bureau have arrested two suspects on two separate incidents involving online crimes against children.
On July 3, detectives contacted a male by the name of Jan Harzan after Harzan solicited sexual activity from a detective he believed was a 13 year old girl. The suspect solicited the minor to meet for the purpose of engaging in sexual activity, and when the suspect agreed to meet the supposed minor, detectives were there to take him into custody."

Källa:
https://www.facebook.com/HuntingtonBeachPolice/posts/3391470090897532


Läs mer om MUFON:s ordförande Jan Harzan:

https://www.newsweek.com/ufo-sightings-mufon-arrest-organization-jan-harzan-arrested-1517779

https://www.the-sun.com/news/1149328/jan-harzan-ufo-network-sex-minor-california/

https://www.newsbreak.com/california/huntington-beach/news/1600324854864/head-of-major-ufo-organization-arrested-on-child-solicitation-charges



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.