torsdag 9 juli 2020

Vad har ett ufo-arkiv i Norrköping med Skara kommun att göra?


Clas Svahns resa i det okända

Han är uppvuxen i Skaraborg och har vigt stora delar av sitt liv åt det okända. Nu ger Clas Svahn ut en bok om verklighetens Arkiv X, som ryms i tretton lokaler och innehåller tusentals oförklarliga händelser. – Det kan handla om sjöodjur, spöken, märkliga varelser och givetvis ufon, säger Clas till tidningen.

Arkivet finns i Norrköping och bygger på ideellt arbete och donationer. I hyllorna finns 33 000 böcker och miljontals dokument."

"Leif Claesson


"Under eftermiddagen fick jag telefonsamtal från min kamrat Bengtåke som berättade att min kamrat Leif Claesson i Skövde hade gått bort. Leif hade tills ganska nyligen arbetat som journalist på Skövde Nyheter men ”blivit övertalig” och fått gå. Så oerhört tragiskt. Vi två jobbade ihop på Mariestads-Tidningen under en period i slutet av 70-talet då han var vikarie där och vi spelade korpfotboll för tidningen tillsammans. Senast förra året intervjuade Leif mig för en artikel i tidningen."

Citat ovan från Clas Svahns ufo-blogg 8 juli 2020:

UFO-experten: ”Månlandningen är ingen bluff”

Källa, ytterligare en artikel av Leif Claesson om kamraten Clas Svahn i Skövde Nyheter 20 juli 2019:
https://www.skovdenyheter.se/logga-in/ufo-experten-manlandningen-ar-ingen-bluff


20 juli 2019 - Det är faktiskt en av de vanligaste frågor jag får och i princip varje vecka diskuterar jag den här händelsen med någon, säger Clas Svahn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.