fredag 24 juli 2020

New Age-kritikern Clas Svahn föreläser regelbundet på New Age-stället Jordstrålningscentrum


"RESA I VON DÄNIKENS FOTSPÅR 
samt UFO-NYHETER    – CLAS SVAHN

FÖREDRAG  Måndag 29 september,  kl. 1845 Lokal: Kammakargatan 56   Inträde: 200:-
UFO-Sveriges Clas Svahn reste under sommaren 2013 genom Peru och Bolivia där han besökte 
mäktiga byggnadsverk av enorma stenblock uppförda på flera tusen meters höjd. Han visar bilder 
och filmklipp och diskuterar dessa i relation till Erich von Dänikens teorier om forntida astronauter. 
Han har också besökt Cheopspyramiden, Nazcalinjerna och andra intressanta platser som uppvisar 
spår av forntida teknik.
Clas Svahn, f.d. ordförande i UFO-Sverige, journalist på DN och författare till en rad böcker om det 
okända, har själv undersökt en lång rad intressanta och märkliga rapporter som berättar om UFOs 
och ovanliga och besynnerliga fenomen i naturen, fenomen som fångar vår fantasi och i en del fall 
ännu väntar på sin förklaring
Clas berättar under kvällen också om UFOs. Bl a så har precis återvänt från en expedition till norra 
Norrland där han lett sökandet efter ett störtat ufo

Clas är aktuell med en ny bok ”UFO – spökraketer, ljusglober och utomjordingar” som kom ut i mitten av september."
Källa, Slagrutenytt nummer 13 utgiven 9 augusti 2014:
http://slagrutenytt.vingar.se/e-nytt-2014-13.htm

Det var på New Age-stället Jordstrålningscentrum i Stockholm som New Age-kritikern Clas Svahn höll sin föreläsning. Så länge pengar är inblandat går det tydligen bra att vänslas med New Age, om de betalar och köper hans böcker:
"Välkommen till  www.jordstralningscentrum.se 
JORDSTRÅLNINGSCENTRUM 

Här kan du läsa och lära om många olika saker 
inom det alternativa området: 
Aura, chakra, alternativ hälsa, guider, ledsagare, andlighet, dolda outnyttjade förmågor, tankens kraft, jordstrålning, slagruta, pendel mm"
Källa:
http://www.jordstralningscentrum.se/

"I kväll har jag tillbringat fyra timmar som föredragshållare på Jordstrålningscentrum. Visserligen med en fikapaus och lite frågor inberäknat. Men i vilket fall så var det roligt att prata inför 32 betalande som lyssnade ivrigt och frågade snällt under min presentation av forntida byggnadsverk som Cheops, Stonehenge, Machu Picchu och mycket annat som gick under temat ”I von Dänikens fotspår”.
Jag passade också på att berätta om UFO-Sverige, AFU och en del ufofall samt om vårt sökande i Nammajaure. Och så om min bok som jag hade med till försäljning. Den tog slut som ett svisch."
Citat ovan från Clas Svahns ufo-blogg 29 september 2014:
https://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=30562
"I dag har jag suttit ett par timmar och förberett mitt föredrag som jag ska hålla påJordstrålningscentrum på Kammakargatan 56 i Stockholm. Det blir ett långt föredrag uppdelat på två olika delar där det ena behandlar ufo och det andra tar upp fenomen i naturen. Jag börjar vid 18.45 för dem som vill komma."
"Per-Uno Fransson var där och jag bad honom ta några bilder, en av dem ser ni här ovan. Per-Uno anser sig stå i kontakt med utomjordingar och kunde bland annat berätta för mig att två befunnit sig intill mig nära scenen och ett par andra ute i publiken för att kolla in reaktionerna på mitt föredrag. Dessutom fanns ett par flygande tefat ovanför byggnaden."
"En man berättade för mig hur han känt och talat med sju utomjordingar i sin trädgård. de kom till jorden för att ta hand om sina barn som bodde i ett träd i närheten där de, om jag fattade saken rätt, växte upp innan de togs tillbaka till sin hemplanet. En annan gav mig goda råd i hur man undersöker sädescirklar som är avtryck från landande tefat. Men tefaten måste landa försiktigt sa han eftersom de så lätt kunde få skador annars."
"Per-Uno Fransson såg att det fanns fyra utomjordingar och två flygande tefat i och utanför lokalen när jag höll föredrag."
Källa, Clas Svahns ufo-blogg 8 november 2010:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=11339
"Föredragen på Jordstrålningscentrum är lite speciella eftersom de är så långa. Först en del på en timma och en kvart med fikapaus och möjlighet att sälja böcker följt av ytterligare minst en timma och en kvart.
Jag berättade om UFO-Sverige, AFU, min nya bok, spökraketerna, några ännu ej förklarade fall och ett antal som vi faktiskt hade förklarat."
Källa, Clas Svahns ufo-blogg 4 december 2019:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=58848
"Min dag startade med att jag och Anneli tog bilen till Solna där jag skulle hålla föredrag och sedan signera böcker på Harmonimässan. Jag var inbjuden av Jordstrålningscentrum där jag förresten ska hålla föredrag den 4 december."
Källa, Clas Svahns ufo-blogg 26 oktober 2019:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=58321
"Fick en förfrågan om att hålla föredrag för Jordstrålningscentrum plus ett annat i samband med en mässa i Solna som de är med på (den 26 oktober). Det gör jag ju gärna eftersom jag har varit där flera gånger tidigare och alltid haft en trevlig publik. Mässan blir en annan grej men i båda fallen kommer min nya bok om AFU att stå i centrum."
Källa, Clas Svahns ufo-blogg 13 oktober 2019:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=58116
"Under förmiddagen ringde också Jordstrålningscentrum och beställde ett föredrag av mig. De hade läst om föredraget jag höll i Malmö tidigare i år under rubriken ”I Dänikens fotspår” och ville ha ett liknande i slutet av september. Så det blir det."
Källa, Clas Svahns ufo-blogg 5 augusti 2014:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=29714
"Sedan ringde Eva på Jordstrålningscentrum och ville att jag skulle komma dit och hålla föredrag i höst vilket jag tackade ja till."
Källa, Clas Svahns ufo-blogg 2 februari 2010:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=8648

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.