onsdag 1 januari 2020

Lärare som köpt ufo-kurs hyrde in UFO-Sverige


"Upp klockan 06 för att köra mot Lunnevads folkhögskola väster om Linköping trettio minuter senare. För det var där jag skulle hålla föredrag med start 10.30 i dag."

"09.30 möttes jag av Sofia Cedvén mig och tillsammans bar vi in mitt pick och pack till aulan där jag skulle prata."
"Efter fika och lite prat med Sofia, som gått UFO-Sveriges fältundersökarkurs för ett par år sedan, började aulan att fyllas i väntan på mitt föredrag."


"Till slut satt omkring 140 personer där och – efter att ha presenterats av Sofia – körde jag igång med mitt en timma och tjugo minuter långa föredrag med fokus på spökraketerna men också en del andra ufofall plus en bit om UFO-Sverige och människors problem med att rapportera vad de faktiskt tror sig ha sett.
Trots att spökraketerna ligger nästan 70 år tillbaka i tiden så går det att fånga en ung åhörarskara med historien kring dem. För de unga (16–24 år) lyssnade noga, det märktes.
Efteråt fick jag ett värmande tack från scenen av skolans rektor som också överräckte en burk med honung. Bibliotekarien köpte in några av mina böcker"
Citat ovan från UFO-Sveriges vice ordförande Clas Svahns ufoblogg 13 maj 2015:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=33756


"Strax efter sändningen var slut ringde Sofia Cedvén från Lunnevads folkhögskola där jag ska hålla ett så kallat Storforum den 13 maj. Då samlas skolans elever och personal i aulan för att lyssna på ett föredrag. Jag ska prata ufo i en timma och tjugo minuter. Sofia är ju utbildad fältundersökare så det ska bli kul att komma dit."

Citat ovan från Clas Svahns ufoblogg 14 april 2015:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=33214

Sofia Cedvén har köpt fältundersökarkursen av UFO-Sverige, innan hon hyrde in UFO-Sveriges vice ordförande Clas Svahn att föreläsa om ufo enligt ideologin den tredje vägens ufologi på Lunnevads folkhögskola. Cedvén undervisar där i religionskunskap och filosofi:

https://www.lunnevad.se/staff/sofia-cedven/

UFO-Sverige bloggar om hur Sofia och hennes man Tomas Cedvén gått deras ufo-kurs som kostat tusentals kronor och paret ställer glatt upp på flera bilder:

https://ufoarchives.blogspot.com/2013/11/afu-visitors-and-conspiracies.html

I december 2019 skänkte läraren Sofia Cedvén 300 kronor till UFO-Sveriges insamling och tävlade därmed om att vinna en ny fältundersökarskurs om ufo:

https://musikhjalpen-prod.herokuapp.com/insamlingar/ufosveriges-insamling


"Direkt efter mötet svischade vi iväg till Linköping där jag skulle hålla föredrag för ett tjugotal personer i föreningen Ljusgården. Mitt föredrag var en blandad kompott med fokus på ufo men med inslag av sekter och lite paranormalt. En bra publik med många vettiga och spännande frågor lyssnade och mitt två timmar långa anförande bröts bara kort för tio minuters fika som de flesta tog med sig in till föreläsningssalen.
Jag har varit här en gång förut, för några år sedan, men det var bara några få som hade varit med och lyssnat den gången. Och då var temat annorlunda. I dag hade jag alltså med mig Ulf och Tatjana, vilket var bra. Alltid mycket enklare när man slipper bära allting själv. Stort tack för handräckningen! Och förutom de två fanns två andra nyligen utbildade fältundersökare på plats, nämligen Tomas och Sofia Cedvén. Kul att ni kom!"
Citat ovan från Clas Svahns ufoblogg 23 november 2013:

Alla föredrag med ideologin den tredje vägens ufologi har räckt till en väl tilltagen nyårsmeny för Clas Svahn till ett värde av 1895 kronor per kuvert, vilket han stolt visar upp här:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2019/12/nyarsmeny191231-606x1024.jpg
Läs om UFO-Sveriges vice ordförandes 1895-kronors nyårsmeny på restaurang Gondolen i centrala Stockholm tisdag 31 december 2019:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=59218

Hur lite kostade nyårsmenyn för UFO-Sveriges egentlige ordförande Anders Berglund, som märkligt nog knappt får några uppdrag alls att föreläsa?

https://www.ufo.se/index.php/omanders


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.