lördag 18 januari 2020

Folkhögskola vågar ej svara vad UFO-Sveriges vice ordförande får betalt


Lunnevads folkhögskola i Vikingstad vågar inte svara Historielärarföreningen hur mycket de betalar UFO-Sveriges vice ordförande för hans föredrag. Varför kan eleverna och allmänheten inte få veta vad kalaset kostat skattebetalarna?

"Skolan ägs av Region Östergötland, och den undervisning vi bedriver är både religiöst och partipolitiskt obunden"

https://www.lunnevad.se/


"John Doe

Tis 2020-01-14 22:52
Historielärarföreningen är nyfiken på hur mycket Lunnevads folkhögskola betalar Clas Svahn för 90 minuters föredrag och vilken reseersättning som tillkommer? Vänligen sänd uppgifterna som mejlsvar, så att de kan publiceras på Historielärarföreningens blogg:



"tog på mig kavajen inför föredraget i Lunnevad.
Väl framme togs jag emot av Sofia Cedvén som jobbat på skolan rätt många år nu och sedan gick vi in i aulan för att testa tekniken. Som så ofta när man kommer ut så här visade den sig lätt problematisk, något som de båda teknikerna som hjälpte mig med sladdarna redan var väl medvetna om.
Till slut fick vi skippa projektorn i taket och de hämtade en annan och med hjälp av en lång vga-sladd jag hade med fick vi det hela att fungera några minuter före utsatt tid, vilket var 14.00. Sedan höll jag låda om fejkade nyheter och konspirationsteorier i 90 minuter och sedan fyllde de nyfikna eleverna på med frågor i en halvtimma till. En liten grupp stannade kvar och frågade om allt mellan himmel och gjord, inte minst om mitt arbete på DN, innan de var tvungna att gå.
Det blev några mycket lyckade timmar och alla var nöjda. Själv tycker jag att detta är något av det roligaste man kan göra, alltså att komma ut och prata inför en grupp ungdomar. Det skulle jag gärna göra mer än vad det blir i dag."
Citat ovan från UFO-Sveriges vice ordförande Clas Svahns blogg 15 januari 2020:
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=59430

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.