lördag 4 januari 2020

Högskolan i Skövde arrangerade ufo-föreläsning redan 2008


"Klockan 11 hade 60 personer tagit sig genom blåsten till Trädgårdens skolas aula för att lyssna på undertecknad och en timmas ufoföredrag. Kamratgänget fanns också på plats och trots hot att ta med tomater och ägg så klarade jag mig. Jag pratade om fall från hela Sverige med ett anta exempel från Skaraborg och så givetvis en historik över min egen UFO-Mariestadsbakgrund. På bilden ovan ser ni hur de flesta åhörarna har hunnit bänka sig medan jag väntar på att klockan ska bli elva.
Över huvud taget var det ett helt okej föredrag tror jag. Fick ett gäng frågor efteråt innan Bosse Magnusson, som var med och arrangerade det hela för Göteborgs universitet/Högskolan i Skövde, tackade med en blomsterbukett."
Citat ovan från UFO-Sveriges vice ordförande Clas Svahns ufoblogg 19 januari 2008:
https://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=4743
"Beviset kom under Skaraborgs Akademis besök på Högskolan i Skövde."
"De populärvetenskapliga caféerna är tillbaka den 22 januari. Då föreläser Mariestadsbördige DN-journalisten Clas Swahn. Han är internationellt ansvarig i Riksorganisationen UFO-Sverige och författare till närmare 30 böcker. I höstas kom hans senaste ”Verklighetens Arkiv X” ut på svenska och på engelska. Han kommer bland annat berätta om några av de mest spännande ufo-händelserna i Skaraborg."
Citat ovan från Skaraborgs Allehanda 11 december 2019:
https://www.sla.se/2019/12/11/akademisk-helkvall-pa-hogskolan/

År 2018 tjänade rektorn för Högskolan i Skövde, Lars Niklasson, 95 500 kronor i månaden:
https://www.publikt.se/gd-lon


Läs mer om hur vidskepelsen tredje vägens ufologi åter ska föreläsas av UFO-Sverige på Högskolan i Skövde här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.