onsdag 4 november 2020

UFO-Sverige ber den som bokat in honom på Kristinehamns bibliotek hjälpa honom med polisanmälan

 

Kristinehamns kommun har offentliggjort ett intressant mejl som är offentlig handling. En person från UFO-Sverige ska föreläsa i november 2020 på Kristinehamns bibliotek. Personen skrev 17 september 2020 ett mejl till bibliotekarien som bokat in honom. I mejlet bad föreläsaren från UFO-Sverige bibliotekarien som bokat honom, att även hjälpa honom med polisanmälan mot Historielärarföreningen.

Så här skrev UFO-Sveriges föreläsare till bibliotekarien, som därefter hjälper UFO-Sverige i kommande mejl med uppgifter:

"Jag arbetar på en polisanmälan mot Nordholm och om det är något som du ser inte stämmer i det han skriver är jag mycket tacksam att få veta detta."

 

I ett mejl 18 september 2020 svarar bibliotekarien UFO-Sverige så här i ett offentligt mejl: 

"Ingen från kommunen har hört av sig till mig eller min chef efter att ha pratat med honom.

Jag ska undersöka om han har haft kontakt med någon annan, annars är ju det han skriver lögn att

"...de ska diskutera detta med biblioteket".

Jag återkommer."


Timmarna och dagarna efter detta fortsätter UFO-Sveriges föreläsare och bibliotekarien i offentliga mejl diskutera insändare, vad chefer och medarbetare i kommunen sagt och massvis av vittnesuppgifter. Detta sker i fullt samförstånd efter att UFO-Sverige bett bibliotekarien hjälpa honom inför sin polisanmälan och gjort klart sitt syfte. De diskuterar även vem som ska ta kontakt med en politiker som pekas ut för att ha sagt "dumma saker" som ifrågasätter informationen om föredraget på biblioteket.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.