onsdag 21 oktober 2020

Dagens Nyheters journalist Clas Svahn mejlade Österåkers skolchef om Historielärarföreningens ordförande

 

"SV: Från Clas Svahn
Joakim Östling <joakim.ostling@osteraker.se>
  •  'Clas Svahn'

Tack Clas för informationen.

 

Joakim Östling
Skol- och Verksamhetschef Utbildning
Österåkers kommun, produktionsförvaltningen
______________________________________
Österåker - skärgårdskommunen
Tel dir 08-540 810 75

Besök Hackstavägen 22

Post 184 86 Åkersberga 
Epost joakim.ostling@osteraker.se
Webb
 www.osteraker.se

 

 

Från: Clas Svahn [mailto:clas.svahn@gmail.com] 
 

Skickat: den 7 augusti 2020 12:24
 

Till: Joakim Östling <joakim.ostling@osteraker.se>
 

Ämne: Från Clas Svahn

 

Hej, Joakim!

 

Jag har under flera år haft nöjet att berätta om fake news och konspirationsteorier för niondeklassarna på Solskiftesskolan. Mycket stimulerande!

 

Tyvärr har den man som sedan ett år dagligen förföljer mig, Thomas Nordholm, under lång tid attackerat skolan och försökt misstänkliggöra mig och skolans personal. Nu ser jag på hans blogg att han även skrivit till dig under sin pseudonym ”John Doe” (sic).

 

Jag vill bara upplysa dig om att denne man enbart är ute efter att skada mig och er och att han i sina försök med detta låtsas vara ordförande i en (icke existerande) förening som han kallar Historielärarföreningen. Det finns en riktig sådan förening med ett snarlikt namn.

 

Om du har några frågor kring detta får du gärna återkomma.

 

mvh

Clas Svahn

Journalist

 

--

Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX

S-XXX XX XXXXXXXX

Sweden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.