lördag 17 oktober 2020

Huvudstadsjournalist mejlade Högskolan i Borås om desinformation

 

 

"Från:                    XXXX XXXXX <XXXX.XXXXX@gmail.com>

Till:                        <XXXXXXXX.XXXXXX@hb.se>

Datum:                  2020-10-03 23:05

Ärende:                 Re: Från XXXX XXXXX

Bifogade filer:      Historielärarföreningen_Mejl till media angående XXX-XXXXXXXX desinformation om Bibliotekshögskolan.pdf

 

Jag bifogar också ytterligare ett blogginlägg där ditt uttalande utnyttjas för att svärta ned mig och XXX-XXXXXXX.

 

mvh

XXXX XXXXX

 

On Fri, Oct 2, 2020 at 8:19 PM XXXX XXXXX <XXXX.XXXXX@gmail.com> wrote:

 

Hej XXXXXXXX! 

 

Jag ser på en blogg (bifogas) skriven av den man som förföljer mig sedan ett drygt år (Thomas Nordholm, aka John Doe) att han har kontaktat dig för att sprida lögner och felaktig information i ett försök att svärta ned mig och det jag gör.

 

Jag ser också att du tydligen har svarat honom på ett sätt som passar precis in i det han vill göra, nämligen att stoppa mig som journalist (på XX) och som medlem i XXX-XXXXXXX.


Thomas Nordholm påstår att han är ordförande i en förening som han kallar Historielärarföreningen. Men som du säkert har sett när du kollat upp honom så finns det ingen sådan förening registrerad. Thomas, som tidigare förföljt också andra journalister, är ensam "medlem" i denna "förening".


Han är inte historielärare och arbetar inte som en sådan. Kanske gjorde han det en gång i tiden. Numera ägnar han sig till 100 procent åt att förfölja mig.


Det sorgliga är att Nordholm kontaktar ALLA som jag är i kontakt med. Om du vill ha fler exempel på detta kan du givetvis få det. Jag håller på med en omfattande polisanmälan mot Nordholm och skulle uppskatta om du kontaktar mig så snart du kan.


Jag finns på XXX-XXX XX XX. Eftersom jag jobbar sen kväll på XX är jag tacksam om du inte ringer alldeles i ottan.

mvh

XXXX XXXXX


-

XXXX XXXXX

XXXXXXXXXXX väg XX

S-XXX XX XXXXXXXX

Sweden"

 

Källa, Högskolan i Borås 14 oktober 2020:

file:///C:/Users/ADR/AppData/Local/Temp/XPgrpwise/5F8480E1hbpodom2hbadm4... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.