onsdag 20 maj 2020

UFO-Aktuellts redaktör svarar på läsares fundering


Historielärarföreningen publicerade i natt en bloggpost från en läsare som undrade och kommenterade UFO-Aktuellts redaktör Håkan Ekstrand:

https://historielararna.blogspot.com/2020/05/lasare-undrar-om-ufo-aktuellts.html

I morse kom ett svar från Håkan Ekstrand som även sitter i UFO-Sveriges styrelse:


"Det här var lågt!

Håkan Ekstrand <ekstrand147@gmail.com>

Ons 2020-05-20 07:50

  •  Du
Från historielärarföreningens (Thomas Nordholm) blogg den 20 maj klockan 01.51

Jag är förvånad att du orkar med din lärargärning med de tider när du postar dina inlägg, Vad tycker dina elever om din mission mot UFO-Sverige? Skulle vara kul att ta del av några av dina elevers åsikter om det.

Blogg den 20/5
asså har en läsare hört av sig med kommentarer som publiceras nedan:
"Först och främst, var i UFO-Sveriges tidskrifter och i vilka böcker kan man finna
svaret på UFO-frågan? Du skulle fråga honom om lästips, för jag har aldrig sett att de
har löst gåtan. I så fall hade det varit en världsnyhet, som precis alla visste om.
Då kunde alla avsluta sökandet och UFO-Sverige kunde upphöra.
De har haft åratal på sig att hitta bevis."

Vi har inte svaret på ufogåtan lika lite som någon annan har det. Att läsa och hämta in åsikter och kunskaper är ju en bra grund för att kunna uttala sig om ett ämne. Men då ska man också läsa den litteratur som inte stödjer den egna åsikten. Detta  för att få en heltäckande bild av en fråga innan man uttalar sig.

"Likaså kan man undra vad UROLOGERNA anser i ämnet? Letar de efter bevis på
äkta UFOs i urinblåsan på människor? Nano-UFOs?
Inte konstigt alls att de aldrig kan hitta några utomjordiska varelser då!
Bevare mig för att behöva uppsöka en urolog."

Det här är ju väldigt lågt. Den här låga nivån på dina skriverier hade jag inte väntat mig. Får väl omvärdera dina sociala färdigheter. Du vet att jag skickade ett rättelsemejl, jag har kollat och du har tagit emot det. Det löd:
Tyvärr stavade min dator lite fel, det ska inte vara urolog (även om de kan ha åsikter) utan det ska vara ufolog.

Bevisbördan växer, Thomas"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.