söndag 10 maj 2020

UFO-Sverige avkräver lojalitet för att samarbeta med stödgrupp för närkontakt med ufo





Historielärarföreningen och dess ordförande Thomas Nordholm vill inte stå i vägen för UFO-Sveriges samarbete med Anna Appelvik. Det viktigaste är att stödgruppen startat och den är ett jättekliv för utvecklingen av ufo-frågan i Sverige. UFO-Sverige avkräver lojalitet från Anna Appelvik. Hon får tydligen inte vara vän på något vis med Thomas Nordholm i Historielärarföreningen för UFO-Sverige. För då får Anna inte något stöd från UFO-Sverige. Det är ett nytt sätt att behandla denna kvinna illa från UFO-Sveriges gäng. Men mest är den en förolämpning från UFO-Sverige mot Anna. Förstår inte UFO-Sverige att Anna klarar sin stödgrupp för närkontakt utan UFO-Sveriges hjälp? Historielärarföreningen känner tyvärr inte Anna. Men om UFO-Sverige fortsätter gå på henne så kan vi gissa att hon inte ens vill ha er kontakt. Var rädd om er kontakt med Anna! Strunta i Thomas Nordholm som inte är någon viktig person, och var vänner alla ni andra. Det viktigaste är stödgruppen Anna bildat.

Historielärarföreningen publicerar här nedan utdrag ur diskussionen om UFO-Sverige från permalänken på Facebook för någon dag sedan 8 eller 9 maj 2020. Där uttalar sig UFO-Aktuellts redaktör Håkan Ekstrand som sitter i styrelsen för UFO-Sverige:

https://www.facebook.com/anna.appelvik.5/posts/668466187271223


Till kännedom för er ifrån UFO Sverige som eventuellt kollar in och smyger på min tidslinje, anhängare liksom styrelsemedlemmar.
Detta kan ni hälsa toppen, inlägget i sin helhet, - utan egna förvrängningar, egna tolkningar, egna tillägg eller egna tillagda kommentarer - allt ska visas i sin helhet utan korrigering som kan vinkla mitt inlägg felaktigt.
Till UFO Sverige:
"De flesta av er är ännu blinda för era egna fel. Det går liksom inte in hos er hur ni förminskar och kör härskarteknik över dom som ifrågasätter UFO Sverige. Och ni verkar ha en utstuderad gemensam taktik ni kör mot dom som inte håller med er och tycker som ni. Ni pratar själva om att ni blir utsatta för personligt drev liksom organisationen i sig, men ni ser inte att ni gör precis likadant själva. Snacka om att kasta sten i glashus.
Hur man kan vara så självblinda och självgoda som er, och inte lyssna på kritik , har jag svårt att förstå.
Ni kan tex ännu inte se vad ni gjort för fel i vissa avseenden, utan ni bara tjatar på om hur förträffliga ni i UFO Sverige själva är. Blir så satans less på denna överträfflighet. Önskar ni inte vore så arroganta utan mer ödmjuka i ert sätt, det skulle ni vinna gehör på.
Har somsagt i och med ert sätt mot mig, själv fått en kris till er angående mitt förtroende till er. Om det ska kunna repareras måste ni själva sänka garden lite, och se att kanske även ni gör fel ibland, samt kunna be om ursäkt. Om ni skulle kunna göra det, skulle mycket bli vunnet och jag skulle glatt bli överraskad om ni kunde leva upp till det när ni säger hur förträffliga ni sägs vara, om ni med handling kan mena det.
För som det är nu så har jag helt tappat mitt förtroende till er, sålika min tillit.
Clas Svahn skrev i tråden där allt eskalerade på ert diskussionsforum på Facebook att; - "Jag är din vän, inte din fiende, Anna!" Men samtidigt gjorde han ingenting heller under trådens fortsatta diskussion med personangrepp som följd på mig, att välja att inte kommentera dom, eller säga något positivt om mig som nu vänner gör, alltså drar jag slutsatsen att han inte menade vad han sa, och är falsk. Hans rätta jag lyser igenom, och har även gjort så under andra sammanhang. Isåfall skulle ni i UFO Sverige, om ni nu säger att ni är min vän, och gillar min energi och engagemang, isåfall skulle ni tagit bättre tillvara på mig, och visat det i handling.
Jag är alltid öppen för en ärlig dialog ifall ni kommer på bättre tanka - utan översitteri, förminskande, härskarteknik och förvrängade - så lämnar jag en dörr öppen åt er med.
-Anna-"


Håkan Ekstrand Anna, ge mig ett exempel på ett personangrepp på dig. Skicka det till mig så får jag se hur det ser ut. Jag måste få din version av hur du tolkar det som skrivits annars kan jag inget göra för att stilla stormen.


Anna Appelvik Håkan Ekstrand om man har ögon att läsa med och kan läsa så står allt att följa inne i UFO Sverige diskussionsgrupp. Har länkat dit ett antal gånger förut under dessa tumulta dagar sedan allt började i och med uppstartandet av min grupp nya grupp.

Orkar inte upprepa mig själv när infon i vad som hänt finns offentligt och tillgängligt.



Håkan Ekstrand Synd Anna du verkar vara helt i hans ledband nu. Nu kan jag tyvärr inte jobba för dig och er grupp längre. Hade kommit en bra bit på väg för att gjuta olja på vågorna och få en lösning på det hela. Bortkastat arbete. Lycka till med Thomas Nordholm.


Anna Appelvik Håkan Ekstrand hur tänkte du att du skulle ha jobbat för min grupp isåfall?

Hur anser du att vi hade kommit "en bit på väg"? Vi har aldrig planerat något konkret som blivit av? 


Jag har inte ens släppt in dig i min nystartade grupp, trots att du ansökt dit, pga jag känner att jag ej vet var jag har dig, så ja, det är synd att vi eventuellt inte kan samarbeta, men om så skulle ske så blir det inte under piska av någon organisation som UFO Sverige förens dom har ödmjukat sig om hur dom själva beter sig.

Vad är bortkastat arbete? Än så länge har då inte vi haft något samarbete? Så undrar om du försöker förvränga mina ord om något?

Jag är i mina egna ledband, och det räcker gott och väl.

Du kanske är i Clas Svahns ledband kan ju jag ställa dig som motviktsfråga isåfall?

Vill inte tjafsa med dig, så hoppas detta kan vara färdigdiskuterat nu. 

Och vi behöver inte alls vara "ovänner" eller något...

Jag respekterar att du ännu är kvar i UFO Sverige och har det du tror på där. Så då kan ni låta mig vara ifred också.

Om våra vägar skulle öppnas igen för ett eventuellt samarbete framöver ligger bollen hos er, ej mig.



Håkan Ekstrand (VI) hade inte kommit en bit på väg utan jag har diskuterat med medlemmar hos oss (ett antal timmar) och försökt att få dem att ge mig mandat att tillsammans med er utforma något slags samarbete. Hur det vet jag inte utan det skulle bli det t.ex. du och jag skulle utforma. Så synd att den där Thomas Nordholm kom med i bilden, han sänker chanserna att jag ska få ett medgivande av de andra hos oss. Jag vill inte vara ovän med dig utan skulle vara glad om vi åtminstone hade något slags utbyte av vad som händer hos varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.