söndag 10 maj 2020

UFO-Sverige ber Anna Appelvik om ursäkt


Nej, riktigt så bra är inte världen och UFO-Sverige än. I stället ser det ut så här:


Ja, inte är jag då någon intrigmakerska, det enda jag vill är att ej bli misskrediterad då jag vet att jag inte ens har gjort något "fel".
Tack Thomas Nordholm och HLF för att ni EJ är förblindade utan ser vad som är rätt eller fel. 🙏 Ni är hjältar!
----------------------------
"Historielärarföreningen och dess ordförande Thomas Nordholm vill inte stå i vägen för UFO-Sveriges samarbete med Anna Appelvik."

Permalänk till Anna Appelviks facebookinlägg ovan söndag 10 maj 2020:
https://www.facebook.com/anna.appelvik.5/posts/669780317139810


I kommentarerna som Historielärarföreningen återger nedan syns Annas diskussion med bland andra Håkan Ekstrand. Han är redaktör för UFO-Aktuellt och sitter i UFO-Sveriges styrelse:

Håkan Ekstrand Så här skrev Anna i ett annat inlägg:

Jag vill ännu vara din vän, och värdesätter ömsesidig respekt. 

Så det är ju bra att vi slipper vara osams iallafall, det känns bra.

Låt det bara vara just nu. Jag är rätt nöjd ändå med utgången som blev av allt. Jag har fullt upp nu med min nya grupp och det öppnade än fler nya dörrar för mig i andra aspekter med, så jag tycker förstås det är tråkigt med att vara frånkopplad från UFO Sverige, men inte så att min värld går under. 🙂

Varför publicerar du återigen det som jag upplever som att du vill hämnas, fast vi kommit överens om att lägga ner beskyllningar och påhopp.

Anna Appelvik Jag vill ej "hämmas ". Det enda jag vill är att bli rentvådd och ej misskrediterad. 

Att man ska förstå att jag ej begått något "fel" i hela händelseförloppet här sedan jag ville starta min grupp och startskottet gick där för en massa ogrundad skit o
m mig. 

Är det svårt att förstå att jag är ledsen när till och med du, Håkan, inte ser att någon inne i UFO Sverige diskussionsgrupp agerat hårt mot mig? Det är som att du med förminskar mig. Inte ser...

Anna Appelvik Håkan Ekstrand till och med med din första kommentar här ovan vill du ha den "förminsknings-teknik över mig...

Anna Appelvik Är det svårt för UFO Sverige att kunna säga förlåt?

Håkan Ekstrand Det finns ingen av UFO-Sveriges medlemmar som har agerat hårt emot dig. Vad andra skriver i gruppen kan du inte lasta Clas, Jennie eller Rickard för. Jag vill fortfarande ha kontakten med dig öppen och på ett positivt sätt. Vi låter tiden rinna fram någon tid så får vi försöka jämka ihop våra krav och önskningar.

Anna Appelvik Håkan Ekstrand varför förminskar du ännu det jag upplevt och känner? "Det finns ingen av UFO-Sveriges medlemmar som har agerat hårt emot dig."

Ja, vi får se....kanske, kanske inte orkar jag med det. Just nu känns det som att ni ändå ej hörsammar mig. Vi får se om tiden kan läka detta.

Håkan Ekstrand Svara bara på frågan: Vem eller vilka har nedvärderat och agerat mot dig och hur? Jag lovar att jag ska prata med dem i så fall,

Anna Appelvik Håkan Ekstrand tack för att du vill försöka, men jag vill med hänsyn till dig inte utsätta dig för att du ska hamna i misstroendeställning angående din lojalitet som andra isåfall kommer att ifrågasätta om var du den, ifall du vill "stå upp" för mig. Men tackar allra hjärtligast för att du var villig att försöka åtminstone. Men vill ej att du ska hamna i onåder med dem du har som vänner. Vi låter det vara bara.

Håkan Ekstrand OK, om du vill det så blir det så. Men jag vill att du ska veta att ingen av de "andra" kommer att utsätta mig för något slags misstroende. Vi fungerar inte så utan vi litar på varandra och ser på varandras åtgärder på ett öppet och ärligt sätt. Diskussioner om det var rätt eller fel det någon gjorde eller om det kunde gjorts på något annat sätt kommer att dyka upp. Men de är alltid konstruktiva och med bra laganda.


Historielärarföreningen har nu ovan återgett dagsläget mellan Anna Appelvik och UFO-Sverige, samt Håkan Ekstrands trevande försök till förlåt. Av den anledningen vill Historielärarföreningen (HLF) hjälpa UFO-Sverige genom att nedan skriva ihop ett exempel på förlåt som UFO-Sverige kan kopiera och sända till Anna Appelvik:

"UFO-SVERIGE BER OFFENTLIGT ANNA APPELVIK OM FÖRLÅTELSE

Vi i UFO-Sverige vill ödmjukast be den snälla kvinnan Anna Appelvik om förlåtelse. Vi har varit för brutala. Egentligen har vi i UFO-Sverige varit avundsjuka på att hon tar ufo-frågan till nya nivåer med sin stödgrupp för personer som haft närkontakt med ufo. Hennes grupp framställer oss i UFO-Sverige som gamla stofiler som inte funnit ett enda bevis för ufo på 50 år. Vi har därför varit rädda för att Annas stödgrupp kan göra mer nytta än UFO-Sverige. Eller att Annas stödgrupp finner psykologiska bevis för ufo. 

Ännu räddare är vi för att Annas stödgrupp ska hamna i rampljuset i framtiden. Vad händer om TV ringer oss en dag och säger:

- Tyvärr får vi ställa in att UFO-Sveriges vice ordförande kommer till studion i morgon och talar om att en komet synts swisha förbi och att ufot som halva Sveriges befolkning såg landa i direktsändning på statsministerns gräsmatta vill han förklara med att det var ett ljusfenomen från planeten skit samma. I stället har vi valt att ta in Anna Appelvik som genom åren skaffat sig Sveriges största erfarenhet på människor med närkontakt av ufo. Tyvärr vill tittarna se någon som tar ufo-fenomenet på allvar som Anna gör. Den tredje vägens ufologi som UFO-Sverige berättat om i decennier har vårt TV-team fortfarande inte förstått vad det går ut på.

Vi i UFO-Sverige vill också be Anna om ursäkt för att vi vill ha full tillgång till hennes spännande material som hon kanske anonymiserar och gör forskningsbart. Vi inser att det kan bli mer spännande än vårt eget material. Vi inser också att denna ursäkt kommer för att vi vill hinna först till Anna, så att materialet inte publiceras hos Historielärarföreningen före UFO-Sverige. För HLF:s ordförande Thomas Nordholm anser vi vara Jordens elakaste person när han föreslår att ufo borde studeras på historielektionerna i skolorna. I vår stiftelse AFU som vi knutit till UFO-Sverige för att gömma undan slantarna vi roffat åt oss, har vi till och med sjunkit så lågt att vi lurat av en skånsk präst pengar för att vi skulle dra upp ett ufo som visade sig vara dynga i en norrländsk sjö. Vi vet om i UFO-Sverige att Anna Appelvik är snäll, men vi vågar inte erkänna det förrän nu. Thomas Nordholm däremot är fortfarande stygg. Anna, du är vårt enda hopp för ett levande UFO-Sverige. Förlåt oss!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.