torsdag 14 maj 2020

UFO-Sveriges grundare avslöjar efterträdarnas lögner


"LÖGNER

Har läst igenom en artikel i UFO-Sveriges tidskrift ang. mitt utträde ur organisationen som jag en gång startade. Måste säga att sagan inte är skriven av något sanningsvittne. Här följer några exempel ur sagan. Enl. den skulle jag ha rest upp till Köping och ondgjort mig över uppläggningen av UFO-utställningen. Att jag besökte Köping den aktuella tiden under en resa till Hedemora för att besöka släktingar är sant dock nämnde jag ingenting om att jag skulle nämnas i sammanhanget. Däremot protesterade jag mot att inte UFO-Sverige nämndes, utan att Köping framhävde sin förträfflighet beträffande Niels Nielsens rundresa i landet för att visa ufobilder mm, så genomdrev jag inte detta utan det var ett förslag på ett planeringsmöte. Inget var sagt om att han skulle födas och härbergeras av några UFO-grupper. Han skulle leva av de inkomster han fick från föredragen som han anordnade. Så var det med den saken.
 Sedan var det där med pengar som de avkrävde mig att redovisa vilket jag uppfattade kränkande. Jag skötte tidningen, fattades det pengar lade jag till och om någon skulle tro att det skulle bli pengar över borde han söka hjälp, det finns läkare för sådana tankar. Har någon egentligen en aning om vad detta har kostat och hur jag hade svårt att finansiera det hela. Lyckligvis hade jag stor hjälp av mina medarbetare förutom dem hade jag inte lyckas att bygga upp det hela. En sak skall ni ha klart för er, jag har inte med ett enda ort antytt eller lovat er att skänka UFO-information och eller tryckeriet till er. Det hela rör sig om hundratusentals kronor. Ni som gapar och protesterar har minsann inte bidraget till kostnaderna. Nej ni har uppträtt som gapande svalungar i väntan på att få något i halsen. Själv hade jag tre arbeten, ett statligt, en radiofirma och ett snickeri. I det senaste också en hjälpreda på halvtid. Ingen tänkte på vad tidningen drog med sig. Kan nämna att bara fotosättarens nypris var drygt 40 000 kr. Tre tryck-pressar ca 60 tkr falsmaskin beg. 15 tkr skärmaskin 10 tkr, häftmaskiner 2 st. ca 5 tkr en dator 20 tkr plus en skrivare för etiketter. Att få hjälp vid fel på utrustningen var dyrt eftersom närmsta hjälp fanns i Stockholm, det kostade förutom reparationen utlägg för resor och traktamente. Kan exempelvis nämna att när fotosättaren strulade så kunde de inte laga den på plats utan min kompis Janne och jag fick åka upp med den till Stockholm. Efter ett tag ringde de och meddelade att maskinen var klar att avhämta. Vi åkte upp för att hämta den frågade vad hela kostade. Jo då 20 000 kr sa dom. Jag surnade till det var ju ungefär hälften av vad den kostade ny. Bad att få tala med servicechefen. Han förklarade det höga priset med att den som var utbildad på maskinen hade slutat, och därför så tog det över en vecka att hitta felet. Jag påpekade att jag inte var intresserad av att betala lärlingslöner till dom anställda, sa att jag själv var tekniker och den del de bytte kostade mindre än 50 kr. Han hade inget att sätta emot, jag erbjöd 2000 kr inte mer, så när räkningen kom var den på 2001 kr, på elakhet får man förmoda. Tryckpressen var också sönder, samma där, i Stockholm fanns hjälpen. Med allt vad det drog med sig.
Glöm heller inte att jag ställde ett helt hus till förfogande uppvärmt året runt. Vad skulle det kostat tror ni. Dessutom ett rum som kontor i ett annat hus fullt utrustat med IBM skrivmaskiner och annan kontorsutrustning. Hade ni tänkt att jag skulle skänka er allt detta? Ni som inte ens accepterar tanken på att vi besöks av okända besökare någonstans utifrån. Inte heller gör ni er hörda i massmedia om ni inte får sola er i glansen av er förträfflighet. Så hade jag verkligen inte tänkt mig fortsättningen av UFO-frågan för då hade jag aldrig startat det hela. För att avsluta med ytterligare ett lögnaktigt påstående, nämligen att jag och Nielsen inte skulle ha varit på nämda riksstämma utan sänt ombud. Kan ni då förklara hur jag som inte var där kunde veta vad som avhandlades på stämman. Det påstådda ombudet däremot hörde vad som sades blev förbannad och tågade ut ur lokalen enligt vad ni säger. Skulle jag sänt ett ombud som utan min vetskap handlade på eget initiativ, högst otroligt. ” Usch fy fan” saknar ni all moral i UFO Sveriges ledning.
Carl-Axel ( Caj ) Jonzon
Grundare av UFO Sverige"


Ovanstående text hämtad från UFO med mera 4 november 2012:

https://ufo-mm.se/logner/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.