torsdag 7 maj 2020

Håkan Ekstrand och Clas Svahn i UFO-Sveriges styrelse om Historielärarföreningens ordförande



"Såg att Historielärarföreningen dykt upp i sammanhanget. Anna, akta dig för honom. Han heter Thomas Nordholm men kommunicerar inte med det namnet utan kallar sig John Doe (ett namn som bland annat den amerikanska polisen använder sig av på oidentifierade mordoffer).
Han är en så kallad Stalker, försöker göra livet på sina offer så jobbigt som möjligt. Nu har han givit sig på Clas, AFU och UFO-Sverige. Men han har tidigare haft andra offer. Jag dristar mig att ta ett stycke ur ett inlägg av Clas tidigare i debatten:

"Själv dras jag med en stalker som heter Thomas Nordholm och som varje dag mejlar eller ringer till personer i min omgivning. I går var jag med i Nordegren & Epstein i P1 och snabbt som ögat skrev Thomas mejl till programmet för att miskreditera mig och UFO-Sverige. När jag höll föredrag på Högskolan i Skövde i januari ringde han chefredaktören på lokaltidningen och dennes fru plus barn tio gånger förutom den mängd mejl han skickade till högskolan och andra medier plus samtal ovanpå det.
Det är en väldig konstig tid vi lever i där personer snabbt kan påverka andras liv utan hänsyn och på ett sätt som skadar inte bara dem (mig, i det här fallet) utan också de organisationer som vi arbetar för. Därför gäller det att vi alla står upp mot dessa krafter så att vi kan utföra det vi är bäst på"."

Ovan skrivet tisdag 5 maj 2020 klockan 21.14 av Håkan Ekstrand som är redaktör för UFO-Aktuellt och sitter i UFO-Sveriges styrelse tillsammans med vice ordförande i UFO-Sverige Clas Svahn som han syftar på i sin kommentar ovan. Clas Svahn är även ordförande i stiftelsen AFU som driver världens största ufo-arkiv i Norrköping. Det är en förkortning av Archives For the Unexplained. Clas Svahn arbetar som journalist på tidningen Dagens Nyheter.


"Håkan Ekstrand När det gäller sådana här stalkers så finns dom alltid och förstör för olika familjer och personer inom UFO-Sverige. Jag själv inte undantagen, jag har blivit hotad med stryk (om jag inte tog in en text i vår tidning), man har kräkts i telefon när min sambo och jag svarade, jag har blivit efterlyst av polisen (en stalker ringde och sade att jag försvunnit på ett mystiskt sätt, men när polisen kom satt vi och åt kvällsmat, sambon hade i alla fall inte saknat mig) plus en mängd andra incidenter. Och detta gäller flera av UFO-Sveriges medlemmar. Så akta er för sådana typer."

Ovan skrivet tisdag 5 maj 2020 klockan 21.23 av Håkan Ekstrand

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.